О себе.

О себе.



Буртова Світлана Іванівна, вчитель географії Запорiзької спеціалізованої школи з поглибленим вивченням іноземної мови №7,  спецiалiст вищої категорii, педагогічне звання «учитель методист».

Провідна педагогічна ідея досвіду:   На вимогу сьогодення виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого у сфері виховання підростаючого покоління і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей. Світова цивілізація, переступивши поріг третього тисячоліття, ставить перед освітніми закладами особливо відповідальні завдання: сформувати молоду людину, спроможну не просто пристосовуватись до складних умов буття, але й творчо, діяльнісно впливати на навколишній світ, створюючи соціокультурне середовище, умови, які дадуть можливість дюдині стати особистістю, розкрити свої потенційніможливості, вільно спілкуватись та самовдосконалюватись. Інтинсивно розвивається міжнародній освітній простір, в який поступово вписується й вітчизняна система освіти. Вагомим чинником у цьому є розвиток шкільного освітнього туризму.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сучасна незалежна держава Україна має величезний потенціал розвитку, різноманітну гарну природу, а різні її регіони пройшли свій неповторний історичний шлях розвитку. Нашу країну знають, а її волелюбний талановитий народ поважають у всьому світу. Сучасний освітній туризм передбачає вивчення, дослідження учнівською молоддю географії, історії, культури, традицій, пам’яток національного значення всіх регіонів нашої україни. Туризм та екскурсіі – активний засіб пізнання навколишнього світу,формування кругозору, підвищення рівня знань, естетичних і культурних смаків учнів. Кожен з нас з вами – не лише вчитель, але і класний керівник, творець дитячого колективу. Щороку, продумувавши план виховної роботи, ми ставимо завдання: згуртувати, навчити працювати в команді, створити умови для формування особистості учня. Цим завданням служать різні методи роботи керівника дитячого колективу. Моє завдання познайомити вас з можливостями освітніх екскурсій, освітнього туризму.
Науково-теоретична база досвіду: Національно-патріотична ідеологія повинна бути головною ідеологією держави і міститися в Законах України та законодавчих державних актах. Найбільш ємким і таким, що відповідає потребам суспільства в питанні українського націо¬наль¬¬но-патріотичного виховання є наказ Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді», наказ Запорізької обласної державної адміністрації від 13.07.2015 № 0402/172/323 «Про впровадження Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді», наказ департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради від 23.07.2015р. № 281р «Про впровадження Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді». Документ, де звертається увага на освітній туризм, як складову частину географічного країнознавства – лист МОНУ №1/11 – 7084 від 14.07.17.
Стисла анотація досвіду: Сьогодні ми багато говоримо про те, що здобуття знань від вчителя, наочний підхід до пізнання світу повинен стат не єдиним в освіті. Обговорюванні нові концепціі освіти передбачають, що сорок процентів знань учні повинні набувати не на уроці, а в позаурочний час. Тобто завдання вчителя, класного керівника навчити учня знаходити знання з будь-якого джерела. Завдання сучасної педагогіки не настільки в тому, щоб дати таким, що вчаться певний багаж знань, скільки в розвіткукомпетенційщо вчиться – і учбових, і соціальних.
Всяка подорож повинна мати предмет освіти. В даний час існує технологія тьюторского супроводу освітнього туризму. Її концепція заснована на цінностях, визначених системою відритої освіти: розширення освітнього середовища, освітня мобільність, культурна письменність, індивідуальність історії. В результаті такої освіти у учня з’являються той багаж знань, який їм виявлений, їм осмислений, їм пережитий.Такий багаж стає особистим багатством – це те, що вже не забувається…Основні положення даної технології одночасно є етапами роботи.
1 етап – постановка питання – учень визначається з тією метою, з якою він вирушає в поїздку або на екскурсію.
2 етап – експедиційний. Учень знаходить спосіб відповіді, формує відповідь.
3 етап – знання – образ. Учневі необхідно узагальнити отриманий матеріал, осмислити що саме додалося до його образу, що збагатило його життєвий досвід.
 Результативність впровадження досвіду: Підвищилася активність учнів у громадському житті школи, класу(про активність учнів свідчать фотоматеріали різних заходів; зростання кількості бажаючих приймати участь у екскурсіях та подорожах. Підвищився інтерес учнів до географії взагалі, зокрема географії нашої країни, Запорізького краю. Після подорожей учні створюють електроні презентації та захищають міні-проекти.
Репрезентація досвіду: Як керівник шкільного методичного об’єднання вчителів суспільно-природничих дисциплін поширюю свій досвід серед колег; виступаю на засіданнях педагогічної ради; творчо звітую про проведену роботу з теми досвіду; презентувала  досвід  роботи на  засіданні РМЦ вчителів географії Комунарського району (заплановано на січень 2016 року), досвід роботи є на шкільному блозі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий